Totalt antall sidevisninger

lørdag 6. juli 2013

Nye sko



Endelig ble Saucony Kinvara 4 lansert. Det har jeg ventet på for når en modell blir oppdatert kommer alltid forrige modell på salg. Som før sagt har jeg gigantiske føtter så jeg stort sett finner sko på salg.

Jeg har kjøpt både terrengmodellen og gatemodellen. Gatemodellen kom i posten i dag.

Jeg har tidligere omtalt Kinvara som perfekt for meg. Jeg har løpt tre ultraløp, en tikilometer og et maraton i dem. I tillegg har jeg brukt dem til all slags trening. For meg er det en universalsko. Jeg har løpt i Kinvara 2. Jeg er ikke kresen på vekt. Skoen veier nok mer enn de letteste konkurranseskoene, men jeg tror at for meg som tross alt bare er en mosjonist er 100 gram fra eller til ikke avgjørende. Det er mye viktigere at skoen er komfortabel.

Forskjellen på de modellene jeg tidligere har hatt og den jeg fikk nå er ikke stor, men akkurat nok til å irritere en som hadde funnet den perfekte skoen. 

3'ern er bittelitt smalere i lesten og har litt høyere hælkappe. Det vil si at skoene hvis de ikke blir løpt ut (inn) ikke vil holde til en ultra uten å lage gnagsår. Grr!!! Det skjer hver gang jeg finner en yndlingsmodell. 

I tillegg er skoen litt mer forsterket foran og laget i et litt annet, sannsynligvis mer holdbart materiale. For meg har sålen blitt utslitt før lesten, så det har ikke vært noe problem.

Sålen virker helt lik. Den er ganske hard og gir god kontakt med underlaget. Akkurat sånn jeg vil ha en sko. Jeg avskyr myk såle med masse demping. Jeg må kjenne at jeg løper. 

Når jeg ikke er sliten er jeg en midtfotsløper (tror jeg...) Kinvara har 4 mm drop og passer meg dermed perfekt. Den er også godt nok dempet i hælen til at det ikke gjør noe å klaske nedi med hælen litt. Skoen er ikke stabil for dem som har bruk for det. Jeg normalpronerer så vidt jeg vet.

Etter en kort prøvetur tror jeg at jeg kommer til å være like fornøyd med disse Kinvaraene som de jeg har hatt før. De kjennes allerede bedre ut i lesten så materialet går nok litt ut.

Men så var det fargen da. Svart er den fargen jeg liker desidert dårligst på sko. Jeg får fotballfølelse av det (grøss!!!). Kinvara fins i masse fargevarianter , men jeg var så uheldig at sort med sitrongult var den eneste fargen som var igjen. Den eneste fordelen er at den matcher drakten til Romerike Ultraløperklubb. Jeg har også kompresjonsstrømper i sort og sitrongult. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar