Totalt antall sidevisninger

mandag 16. september 2019

Skechers GoRun 7. En kjapp og morsom sko rett og slett

Heldige meg har fått et par Skechers GoRun 7 og har nå løpt de obligatoriske 100 kilometrene for å få sagt noe fornuftig om dem.



Skechers GoRun 7 er en total oppgradering av den populære GoRun-modellen. I tillegg til en helt ny lest er vidundermaterialet Hyper burst brukt i midtfoten. Dette materialet dukker nok snart opp i alle løpeskoene til Skechers.

Jeg må med en gang komme med en advarsel. Hvis du sliter med dårlige ankler, akillessmerter eller trenger mye demping er ikke dette skoen for deg. Det er også en ren asfaltsko. I terrenget blir den alt for myk og lite responsiv. Det aner meg at lesten heller ikke tåler kvister og terreng noe særlig.

Førsteinntrykket var litt spennende. Første turen hadde jeg på en løype med både grus, sti og asfalt. Før jeg kom ut på asfalten var skoen rett og slett dvask, en gedigen skuffelse rett og slett. Så kom jeg ut på asfalt og fikk oppleve hyper burst for første gang.Materialet er faktisk ikke oppskrytt. Det gir en helt egen spenst og framdrift selv for tunge meg.

Lesten er spesiell. Den er rett og slett som en tøffel helt uten stivt materiale. Det vil si at skoen ikke gir noe støtte og kan oppleves som ustabil for urutinerte løpere. For min del gir den  frihetsfølelse. Første turen var jeg sikker på at jeg holdt på å miste skoene flere ganger, men det var bare innbilning. Skoene bør kjøpes så de passer tight. Tåboksen er smal, men på grunn av lesten føles det ikke sånn. Det er ikke ekstrahull til lissene for å stramme til rundt hælen. Det gjør jeg nesten på alle sko, men savnet det ikke her.

Jeg har løpt opptil tre timer med skoene helt uten gnagsår, blå tånegler  eller lignende. Jeg følte heller ikke behov for mer demping. Konklusjonen da er at dette er maratonskoene mine.

Sålene er ikke lenger steinsamlere om noen skulle lure på det. Nå er de nesten uten mønster.

En enkel konklusjon: Skechers GoRun7 er lette moderat dempede sko med fantastisk løpsfølelse på asfalt. Anbefales ikke på grus og sti. Skoen egner seg godt på distanser opp mot maraton.

Løp og kjøp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar