Totalt antall sidevisninger

torsdag 22. september 2016

Skechers GoTrail Ultra 3



Nå har jeg logget mange kilometer med disse skoene. Som før nevnt har jeg faktisk blitt en slags terrengløper i år.

Skoen kalles GoTrail Ultra3, men mellom Ultra 2 og Ultra 3 dukket det opp en asfaltmodell kalt road. Roadmodellen er jeg forelsket i. Den er rett og slett perfekt  for lange løp og restitusjonsturer på asfalt.

Forrige GoRun Ultra var også beregnet for terreng, men egnet seg ikke mye for annet enn grus og tørre stier. Den var også litt ustabil og bittelitt for myk i midtsålen. Den hadde også en såle og en lest som var veldig lite slitesterk.

Jeg var derfor mildt sagt skeptisk da jeg fikk disse i hus. Første prøvetur ble Ecotrail 45K. Jeg tok dem rett ut av skoesken uten noen innløping. Jeg mener og tror fortsatt at det bare er tull å løpe inn løpesko. Hvis skoene passer i butikken, så passer de. Så enkelt er det. Mitt råd er å ikke kjøpe sko som føles stive i butikken. Det finnes en sko for alle der ute så det er fryktelig unødvendig å prøve å venne seg til noe man i utgangspunktet ikke liker.



På Ecotrail fungerte de helt perfekt. Løypa i Ecotrail inneholder mye grus og asfalt, mye sti og så godt som ikke terreng. Dette er også en nydelig hybridsko. Den virker like godt på asfalt som i myr.

Tror det er like greit å ikke sammenligne med tidligere Skechersmodeller da hele skoa framstår som ny. Lesten er god og luftig og vann dreneres faktisk ut gjennom sålen uten at den trekker inn vann. Jeg har brukt skoene mye og tøft siden i vår og de ser nesten ubrukte ut.

Skoene har polstring på de riktige stedene, bred tåboks samtidig som de sitter godt i hælen og midtfoten.

I motsetning til andre maksimalistsko jeg har prøvd er denne ikke myk og ustabil. Jeg følte meg komfortabel i skoene med en gang og har ikke opplevd et eneste overtråkk. Jeg får god kontakt med underlaget samtidig som dempingen er ekstremt god. Etter Ecotrail 45K var lårene det eneste jeg var støl i.

Når det gjelder feste fungerer de helt greit under vanlige forhold, men er glatte på våte steiner og røtter. De sitter som støpt på gjørme og vått gress. 

Kort fortalt, skoen anbefales som allroundsko. Den er best egnet til lange løp og restitusjonsturer, men er også hyppig brukt av overvektige menn som har økt treningsmengden radikalt.

For de som vil ha mindre demping er det lansert en Skechers GoTrail som jeg har fått i hus nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar