Totalt antall sidevisninger

lørdag 29. juni 2013

Sjokoladelåven

Vi har for tiden ferie på familiehytta i Østerdalen. I fjor sommer skrapet jeg sammen over 400 kilometer i løpesko her. I år er ikke løpingen mye å skrive om. Men jeg henger ikke med hodet av den grunn.

I dag har vi støttet det lokale næringslivet. Den lille familiebedriften Sjokoladelåven oppdaget vi helt tilfeldig i fjor. Jeg tror de var relativt nystartet da. Det var kjærlighet ved første blikk. Vi kan ikke være på hytta uten å legge inn et besøk på Sjokoladelåven på programmet. 

Her produserer de all sjokolade selv. Sjokolade selges  i alle varianter. De har blant masse annet sjokolade med smak av blåbær, kaffe, karamell, marsipan, nougat, vanilje og cognac. Her er det også alle slags figursjokolader for særinger som bare liker ren sjokolade.

Nytt av året er duftlys, dusjsåpe og bodylotion med sjokoladelukt. Nå har jeg jomen fått en kone som lukter sjokolade. Jeg blir ikke mindre glad i henne av den grunn!

Dette håper jeg er en bedrift som består i mange år. Vi skal ihvertfall gjøre vårt for å støtte dem. 

For de som ikke kan ta turen til Atna kan jeg si at Sjokoladelåven også selger sjokolade på nettet. Adressen finnes på Sjokoladelåvens facebookside.

Hele familien har hørt at kortreist mat er best, så etter den halvtimes turen tilbake til hytta hadde vi ikke mer sjokolade igjen enn det dere ser på bildet under. Den sjokoladen nyter jeg sammen med en kopp kaffe akkurat nå. 

Kanskje vi skal ta en tur til Sjokoladelåven i morgen også...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar