Totalt antall sidevisninger

tirsdag 2. august 2016

Comeback?










YESS! Endelig ser det ut som om jeg er ute av nesten fire års hiberneringstilstand på løpefronten. Jeg kom rett og slett ikke i gang igjen etter to års skadeavbrekk fra 2012-2014. Heldigvis har mye skjedd siden forrige oppdatering.Puffet som skulle til var at  familiens hunder endelig ble gamle nok til å løpe alle tre. Minstejenta, Hilma, fylte 1 år i sommer og da ble det endelig klart for å trene henne opp til å følge med på løpeturer. Morgenluftingen av hundene har vært min jobb og vil fortsette å være det. Nå får jeg også lagt inn lett løping på morgenen og i ferien har jeg hatt tid til å være ute lenge hver morgen. Ferien har vi nytt tre uker i feriehus i Ebeltoft. Perfekte løpeforhold.




Hele 37 timers løping og 294 kilometer (at jeg manglet seks kilometer oppdaget jeg for sent) ble regnskapet i juli. I tillegg har jeg gått 128 kilometer. Det blir et  snitt på over to timer daglig og et deilig innskudd i kilometerbanken. Et solid hopp fra mellom 20-30 kilometer løping ukentlig hittil i år.







Nå er jeg kommet inn i en tilstand der jeg igjen er kreativ i hverdagen for å få inn kilometerne mine. Jeg må faktisk innrømme at min første tanke når jeg våkner om morgenen er: "hvordan skal jeg få logget minst ti kilometer i dag?"
Jeg vet at jeg har tid til å trene bare jeg er flink til å utnytte smutthullene og de er der gjerne i løpet av en arbeidsdag (jeg har en fleksibel jobb), tidlig morgen, når jeg venter på unger under aktiviteter eller sen kveld.









Så lenge jeg løper rooolig vet jeg at beina tåler det. Det gjelder bare å være tålmodig. Dette har jeg gjort før. Vondtene er mange, men så lenge de flytter litt på seg går det stort sett bra. En morgen våknet jeg med en skikkelig vond kul under foten og tenkte at nå er det "game over" for en stund. Nå har gamle gubben vært for tøff. Men hundene måtte ut og etter en halvtimes gange begynte jeg å småløpe litt. I og med at det ikke gjorde vondt fortsatte jeg å løpe runden ferdig og kulen ble helt borte etter noen dager. Jeg har også dager innimellom der beina er så blytunge at jeg er sikker på at jeg ikke er særlig treningsintelligent, men så har det løsnet til dagen etter som gjerne blir lettere enn noen gang. Hviledager som jeg stadig predikerer har ikke vært noe tema nå. Fokus er å få  mange  rolige kilometer inn på konto.







Årets hovedmål er Oslotrippelen, alle distansene på Oslo maraton på en dag. Da må jeg noenlunde uanstrengt klare å løpe maraton på ca. 4:30. Foreløpig har jeg hatt en miltest på under en time og kjenner jeg blir sterkere for hver dag, så det bør gå. Jeg løper sekstimers på Ringerike i slutten av august, men der er målet bare at jeg skal få en langtur, masse gratis mat, og ikke et opphold i treningen. 50 kilometer tror jeg er en oppnåelig distanse hvis jeg fortsetter å samle kilometer like greit i august.






De langsiktige målene sier jeg ikke noe om, men jeg er foreløpig påmeldt Ecotrail Oslo lang løype og har noen tanker om tidsmål der.














Løping er fantastisk deilig igjen!






2 kommentarer:

  1. Å lese dette blir man oppriktig glad av:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Kristine. Det er rett og slett herlig å ha kommet i gang. :-)

      Slett