Totalt antall sidevisninger

torsdag 26. juni 2014

Skechers Go bionic trail

Jeg er ingen terrengløper og kommer nok heller aldri til å bli det. Jeg er alt for "comfort loving" til det. Mitt forhold til terreng har jeg beskrevet nærmere i innlegget om Brooks Pure Grit. Men jeg har innsett at litt terrengløping faktisk er nødvendig. I terrenget får jeg trent balanse og koordinasjon med mye større kvalitet enn på balansebrettet.

Fra før eier jeg tre par terrengsko, Altra Olympus, Saucony Kinvara TR og Brooks Pure Grit. Disse ligner på Pure Grit. De har lite demping, akkurat som terrengsko skal ha og de sitter mykt som en sokk. De leveres uten innersåle, men om noen trenger ekstra demping eller stabilitet er det god plass til ekstra såle.

Skoene passet meg perfekt og de har akkurat passelig med demping til å gi den responsen fra underlaget som jeg definerer som løpsfølelse. Samme dagen som jeg fikk dem løp jeg rett forbi skogen og logget årets beste tid på ti kilometer på asfalt. Har lest meg til at GoRun speed (signaturskoen til Meb Keflezighi) har mye av samme egenskapene så nå står de øverst på ønskelisten.

Hverken Kinvara TR eller Pure Grit er så behagelige som GObionic på grus og asfalt og for min del er det viktig. Jeg løper alltid en god del på asfalt eller grus for å komme meg til skogen og holder meg helst på stier og grus når jeg først har rotet meg til skogs.

Skoene er helt myke i lesten så de ikke gir beskyttelse mot å sparke borti steiner og røtter, men for meg er ikke det noe problem. Det byttet jeg gjerne bort mot godfølelsen. Når løpere fullfører Hardrock i Lunasandaler må jo jeg klare å løp i en lysløype uten vernesko.

Skoene er ikke vanntette, men de puster veldig godt og jeg har bare opplevd det som behagelig når de blir våte. Det går også Neoprenesokker i mine. Jeg har kjøpt mine ca en halv størrelse for store, men strammer ekstra og bruker de to øverste hullene for å få det stramt rundt hælen.


Jeg har forsøkt å løpe på det meste av underlag og såla sitter som støpt. Is ig snø er vel det eneste jeg kun har forsøkt.

Såla ser ikke mye aggresiv ut, men den sitter på det meste av underlag.

    Skoene er egentlige alt for pene til skittent terreng.

En konklusjon må bli at dette er den perfekte skoen for de som trives med å løpe i variert terreng med mye sti og grusveier. En perfekt allroundsko også for nybegynnere.




Varemerket M-stride finner vi også her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar