Totalt antall sidevisninger

tirsdag 25. juni 2013

Vet kiropraktoren hva han gjør?

I dag har jeg hatt time hos kiropraktor igjen. Denne gangen fikk jeg litt tid på venterommet før timen. Etter å ha oppdatert meg på hedmarkske lokalnyheter gjennom Hamar Dagblad fikk jeg pustet inn litt norsk venteromskultur. Jeg inntok norsk venteromspositur og forholdt meg rolig. Riktig adferd på et venterom er å ikke ta kontakt med noen og helst se mest mulig lidende ut. Spesielt på små steder som Brumunddal tror jeg det er smart å ikke bryte disse reglene.

Jeg ble etterhvert ropt opp av kiropraktoren på fornavn. I det private helsevesenet bruker man fornavn. 

Inne på kontoret hadde han slått på storskjermen sin. Der var det et gigantisk røntgenbilde av ryggen min. HJELP! Sa han ikke at problemet satt i ankelen?

Etter en liten intro om hvordan helgen har vært fikk jeg forklaringen på skjermbildet. Han går bort til skjermen, peker på nedre del av ryggen og sier: "jeg tror mye av ankelproblemet ditt sitter her." Hmm... Jeg skjønner at kroppen henger sammen men... Ok, kiropraktoren virker som han vet hva han gjør. Å behandle meg selv har jeg prøvd. Det gikk ikke, så da må jeg stole på noen andre.

Deretter ble jeg beordret på benken i stabilt sideleie. Det er sikkert lurt tenkte jeg, man vet jo aldri. Så knyttet han knute på meg, og lente seg over meg. "Nå kommer det et knepp. Det er ikke farlig." Han brukte masse kraft og vred ryggen min til siden. KNEPP!!! Oi :-o ... Nå vet jeg at alt de sier om kiropraktorer er sant.
Etterpå var det ny manipulering av ankelen. Han fikk til et stilig knepp der og gitt!

Da behandlingen var over spurte jeg ham om jeg skulle ta det med ro. Jeg vet ikke om jeg drømte, men jeg er sikker på at han sa: "jeg vil gjerne at du skal løpe så vi ser hvordan behandlingen virker..." . Fantastisk. Jeg hadde ikke blitt mer glad om jeg hadde vunnet milliongevinst i Lotto.

I kveld har jeg så vondt i ryggen at løping er uaktuelt, men i morgen kveld... Kiropraktorens ordre. ;-)

4 kommentarer:

  1. Det var gode nyheter!! :-) God løpetur !!

    SvarSlett
  2. Strålende nyheter ! Om du skulle vinne en million i lotto så ring meg gjerne :P

    SvarSlett
  3. Jeg ler og jeg ler ... Herlig, befriende lesning - skriv meeeer Einar :-)

    SvarSlett